【ニュージーランド生活英語日記】ニュージーランドでのDay care探しは大変。

ニュージーランドでのデイケア探しにかなり手をこまねいているのでそのことについて書いています。まだデイケアは見つかっていませんがどんな状況なのかを共有します。

I’ve been searching for a daycare for my daughter in New Zealand, but it’s proven to be quite challenging. There are many daycares here, but they vary significantly in terms of facilities, atmosphere, rules, teacher quality, and building size. So It’s very tough to find the one. Moreover, a popular daycare doesn’t have any space for new children. I’ve visited four daycares so far. Initially, I felt my daughter would like the first one, but since it was my first tour, I couldn’t make a decision at that time. Unfortunately, I didn’t like the second and third ones; I didn’t quite connect with the atmosphere of the buildings and the teachers. The fourth daycare was amazing, but unfortunately, there’s no available spot for my daughter there. In the end, I decided to put my daughter’s name on the waiting list at the fourth daycare. Until a spot opens up there, I thought I would send my daughter to the first one, but there are no openings available there either. So, I’ll just wait for a spot to open up at the fourth daycare.

ニュージーランドに来て、デイケアを探しています。でも、かなり厳しい状況だということがわかってきました。デイケア自体は沢山あるのですが、それぞれのデイケアの設備や雰囲気、決まりごとや先生の質、建物の大きさが全然違うので、ここだ!と思えるところを探すのは一苦労です。さらに、人気のデイケアは新規の子どもの枠がないところがほとんどです。今日までに4つのデイケアの見学に行きました。初めに行ったところは娘が楽しく過ごせるだろうなと思ったのですが、初めての見学だったため、そこにしようと決めきれませんでした。2つめと3つめのところは建物の雰囲気や先生の雰囲気がどこか好きになれませんでした。4つめに行ったところはかなり気に入ってのですが、新規の枠はありませんでした。
結論としては、4つめのデイケアのウェイティングリストに娘の名前を載せることにしました。空きが出るまでは、1つ目のデイケアに預けようと思っていたけれど、1つめのデイケアも新規枠はもう空いていませんでした。なので、4つめのデイケアの空きを待つことにしました。

どっかには預けられるだろう!と簡単に思っていたのですが、いざ見学してみると、ここに娘を預けるのかーって思うようなところが多く、なかなかここだ!ってのが見つからないです。
むずめがただただ時間過ごすだけではなく、なにか学べたり、楽しく過ごせそうなところに預けられたらいいなと思っているので
引き続き頑張ります!

よかったらシェアしてね!
  • URLをコピーしました!
  • URLをコピーしました!

コメント

コメントする

目次